|
|
|
|
|
|
За штрафи відбиратимуть машини? |
05 Октября 2009 |
В автомобілістів, які не оплачують штрафи за порушення правил дорожнього руху, забиратимуть машини, аби компенсувати несплату штрафів. Таку заяву днями зробив міністр МВС України Юрій Луценко. Проте це стосуватиметься лише тих водіїв, які заборгували десять і більше штрафів. Якщо сказане міністром запроваджуватиметься саме у такому вигляді, то це зачепить не більше двадцяти водіїв області. Проте черкаські даішники розробляють інші варіанти боротьби з неплатниками – на їх думку, більш справедливі. – Можливо, авто будуть вилучати не за кількість несплачених штрафів, а за суму боргу. Чим вона більша, тим вірогідніше, що водій розпрощається з автотранспортом, – розповідає старший інспектор зі зв'язків із громадськістю УДАІ ГУ МВС Володимир Ліщенко. – Крім того, буде братись до уваги порушення, за яке наклали штраф, та його строк давності. За базою даних таких боржників буде визначено та занесено до чорного списку. У процедурі вилучення автоінспекція співпрацюватиме із судами, куди передаватиме неплатників із сумою боргу. На підставі судового рішення Державна виконавча служба (ДВС) відкриватиме виконавче провадження про вилучення майна. Якщо ж виконавці не зможуть знайти боржника, це зробить ДАІ. – Ми вже співпрацюємо з ДВС з вилучення транспорту. Так, за порушення правил дорожнього руху на підставі судового рішення про оплатне вилучення виконавці вже оштрафували 26 автівок, – зазначає інспектор відділу оформлення матеріалів ДТП, дізнання та адмінпрактики УДАІ ГУ МВС Віталій Клименко. – Вилучений транспорт було продано, гроші від нього пішли на погашення штрафу, а суму залишку повернули власнику. Юристи наголошують, що просто так працівники ДАІ не мають права зупиняти машину, висаджувати водія і забрати авто. – Повинен бути присутній держвиконавець та не менше двох понятих, – зазначає адвокат Черкаського обласного відділення Спілки адвокатів України Євгеній Балакін. – Якщо процедуру порушено, її можна буде оскаржити. Євгеній Балакін зазначив, що сума боргу та вартість майна повинні бути відповідними. Адже гроші від реалізації авто, які залишаться після погашення заборгованості, буде важко забрати з рахунків ДВС.
Десять місяців штрафування водіїв за збільшеними у десятки разів штрафами виявилися недостатніми для урядовців. Вони вигадують усе нові способи поповнення бюджету. Однак у випадку з ДАІ виходить комічна ситуація: замість того щоб запобігати порушенням, дорожні інспектори активно їх фіксують, аби збити якомога більше штрафів. То, можливо, не варто ламати голову над новими способами вижимання грошей із водіїв, а просто ввести для них авансову щомісячну оплату, яка дозволить спокійно їздити по тій чи іншій ділянці дороги без «Візиру», даішників та майбутніх «листів щастя» від них?
Як можна оскаржити постанову ДАІ про накладення адміністративного штрафу: оскаржити необхідно протягом десяти днів після її отримання у районному суді за місцем проживання; написати позовну заяву; до позовної заяви необхідно додати квитанцію про сплату держмита при подачі позовної заяви, копію постанови про адмінпорушення, копію паспорта позивача та ідентифікаційного коду, копію техпаспорта автомобіля, конверт із датою його отримання та печаткою організації, яка його надіслала; два екземпляри позовної заяви необхідно зареєструвати у канцелярії суду, один із яких залишити у суді, а інший забрати собі. Позовну заяву можна відправити рекомендованим листом із повідомленням про вручення; через 10 днів суд має призначити дату першого судового засідання.
ФАКТ
У Черкаській області за порушення правил дорожнього руху працівниками ДАІ складено та накладено адміністративного стягнення на 43 мільйони гривень, з яких сплачено лише 18 мільйонів.
Олена ПЕТРОВА Газета "Вечірні Черкаси" |
|
|
|
|
|
|
|
Реклама на сайте |
|
|
|